Het is nu 21 december 2014 19:02

TKM

Heb je een eigen kart met 4-takt motor.
Dan kan je hier alle info vragen.

TKM

Berichtdoor SkeurijzeR » 12 april 2004 20:45

Hallo,

In andere posten van mij is al te lezen dat ik verder in de kartwereld wil. Eerst had ik de rotax max in gedachte, maar na wat denken lijkt mij een 4takt (b.v.TKM) eigenlijk ook wel wat om even over na te denken.
Daarom wil ik graag wat meer informatie over 4takt karts (motoren)

ik zelf dacht iets in de richting van B&S world formula, of TKM

kunnen jullie mij wat meer informatie geven over hoe de racedagen verlopen (in NL)?
hoe lang die motoren meegaan, voordat ze gereviseerd moeten worden?
hoeveel kost dat reviseren gemiddeld?
wat voor onderhoud zit er aan, en wat kost dan ongeveer op jaarbasis
en wat is de aanschaf van een kart met een 4takt motor.

en als laatste vraag, zoals mischien al wel vaker is gesteld, wat lijkt jullie het best om mee te beginnen? (rotax max, of TKM)
als ik 4takt ga rijden heb ik mischien al wat connecties die mij kunnen helpen (kartbaan), maar met 2takt niet.

dus laat maarkomen die info!
SkeurijzeR
Karter

objectief

Berichtdoor loic » 12 april 2004 21:47

euhm verschil tussen ne max en ne tkm is maar 10 pk btw. wat ik al van den b&s heb gezien, lijkt me niets meer dan ne snelle standaard viertakt(zoveel rapper gaat da toch nie) en ne tkm leunt toch al meer aan bij het tweetakt geweld.

ne max is zoals het woord het zelf zegt, en gaat extreem hard tov tkm en zeker tov ne b&s( da sta stil tov ne max) dus hier moet ge zien of ge daar al wel klaar voor zijt

ik weet niet de technische gegevens van den tkm, ik weet da ge ne max eenmaal per jaar moet binnendoen voor revisie. voor de rest macheert da altijd. wij hebben er toch weinig last van. nadeel is da uw circuits waarop ge moogt rijden beperkt zijn, voordeel is de kostprijs voor toch een snel machientje
loic
Karter

Leeftijd: 31

Berichtdoor Flitser » 14 april 2004 19:22

SkeurijzeR schreef:wat gaat een seizoen karten kosten met een;
-TKM 200cc 4takt
- B&S world formula

In België of Nederland? Want ik heb van Nederland voorlopig geen gegevens hieromtrent. Als het specifiek voor Nederland zou zijn kan je misschien beter contact opnemen met Twentse Kart Service aangezien zij wedstrijden met TKM's en/of Brigss&Stratton's organiseren.
tel: 0031-53-5362330
e-mail: info@brmkart.nl

wat zijn bijkomende kosten bij deze motoren?
om de hoeveel rij-uren moeten ze gereviseerd worden?

Om de honderd uren ongeveer.

wat kost deze revisie gemiddeld?

Tussen de 400 en de 800 euro, afhankelijk van wat er moet vervangen worden :idea:
Ik heb ook al facturen gezien van minder dan 400 euro dus... moeilijk op te antwoorden eigenlijk.

zijn er voldoende rijders (lees wedstrijden) in NL? (bij TKM en B&S WF)(weet iemand dat)
en is er verder is alle belangrijke informatie welkom.

Zie mijn eerste antwoord, bij TKS gaan ze je zeker kunnen verder helpen.
Ik dacht in 2003 een 15-tal piloten TKM.
Van de B&S WF Challenge in Nederland weet ik helaas weinig tot niets.

Als je hen gecontateerd heb laat hier dan gerust iets weten, ben zelf ook benieuwd :wink:
Flitser
KartGrid Admin
KartGrid Admin

Berichtdoor De Block Jurgen » 19 april 2004 19:01

TaZz Mania Devil schreef:Ik zou persoonlijk door sparen voor een Biland een daar goed op leren rijden

Heel goed gesproken :green: :green: :green: :green:

Met groeten
Jurgen
De Block Jurgen
Karter

Berichtdoor SkeurijzeR » 19 april 2004 19:09

Maar waar moet je in vredesnaam racen met een biland?

zijn daar wedstrijden mee in NL?
alleen in duitsland enzo toch?
SkeurijzeR
Karter

Berichtdoor SkeurijzeR » 19 april 2004 19:16

Flitser schreef:Als je hen gecontateerd heb laat hier dan gerust iets weten, ben zelf ook benieuwd :wink:

Ik heb ze wel een mail gestuurd, maar nog niets terug gekregen :(

Wel heb ik gehoord dat de chrono wedstrijden organiseert voor de B&S WF. Maar van die zelfde persoon heb ik gehoord dat daar vooral jonge rijders(junioren) aan mee doen, daarmee bedoel ik jongens rond de 13 jaar zeg maar (10-15 jaar zoiets)

dus dat spreekt mij niet echt aan.

dus ik denk dat ik dan voor TKM ga......

dan kan ik later altijd nog zien of ik de overstap naar 2takt waag....of wie wee is er dan alleen nog maar 4takt
SkeurijzeR
Karter

Berichtdoor SkeurijzeR » 19 april 2004 19:21

Waarom zou ik voor een biland gaan, als

dit alleen maar duurder is
er geen wedstrijden in NL gereden kunnen worden ( dus nog moeilijkere sponsoring en hogere kosten)

leg mij dat eens uit?

leuk dat je zegt dat ik voor biland moet gaan (jouw mening) maar zeg me liever waarom!
SkeurijzeR
Karter

Berichtdoor De Block Jurgen » 19 april 2004 19:25

SkeurijzeR schreef:Maar waar moet je in vredesnaam racen met een biland?

zijn daar wedstrijden mee in NL?
alleen in duitsland enzo toch?

Hoeveel wedstrijden moet je hebben Ik rij er ongeveer 30 Per Jaar met de Biland er zijn er weinig die zoveel wedstrijden hebben per jaar

Een voorbeeld

Nu zondag Spa Francorchamps
2 mei Hahn Duitsland(Belgische challenge)
9 mei Venray MAXXIS CUP
16 mei Emmen Vekon cup
23mei Venray 5(Belgische challenge)

ik rij elk weekend bijna tesamen met andere piloten waaronder ook nederlanders .

Met groeten
Jurgen
De Block Jurgen
Karter

Berichtdoor De Block Jurgen » 19 april 2004 19:28

SkeurijzeR schreef:Waarom zou ik voor een biland gaan, als

dit alleen maar duurder is
er geen wedstrijden in NL gereden kunnen worden ( dus nog moeilijkere sponsoring en hogere kosten)

leg mij dat eens uit?

leuk dat je zegt dat ik voor biland moet gaan (jouw mening) maar zeg me liever waarom!

Heb je er al eens met gereden? Blijkbaar niet, Anders zou je weten waarom :green:

Heb donderdag nog iemand op antwerp karting met mijn biland laten rijden Was heel tevreden vond het vermogen geweldig

Met groeten
Jurgen
De Block Jurgen
Karter

Berichtdoor SkeurijzeR » 20 april 2004 16:28

Heel leuk 30 wedstrijden per jaar, maar die zullen ook betaalt moeten worden, en mijn budget is niet voldoende om 30 wedstrijden te rijden, waarvan enkele in NL en anderen in buitenland.

Ik heb inderdaag nog nooit gereden in een Biland, maar ik zie de Biland klasse als een klasse nadat je de nationale races hebt gehad, en niet als klasse om in te beginnen.

En ik wil absoluut competitie rijden, want als ik alleen voor de gein ga karten, dan kan ik beter gewoon een (snellere) kart huren.

dus alles bij elkaar lijkt mij dit niet een goede optie.
SkeurijzeR
Karter

Berichtdoor Borcalor » 20 april 2004 16:41

SkeurijzeR schreef:Heel leuk 30 wedstrijden per jaar, maar die zullen ook betaalt moeten worden, en mijn budget is niet voldoende om 30 wedstrijden te rijden, waarvan enkele in NL en anderen in buitenland.

Ik heb inderdaag nog nooit gereden in een Biland, maar ik zie de Biland klasse als een klasse nadat je de nationale races hebt gehad, en niet als klasse om in te beginnen.

En ik wil absoluut competitie rijden, want als ik alleen voor de gein ga karten, dan kan ik beter gewoon een (snellere) kart huren.

dus alles bij elkaar lijkt mij dit niet een goede optie.

Ik weet Twello niet meteen liggen maar als het kort bij Belgie is kan je nog altijd meedoen in de Freedom. Daar wordt met TKM gereden op verschillende parcours, zo'n 16 wedstrijden per jaar en slechts 150 euro inschrijving voor 1 uur vrije training, 3O min. crono en 3 uur wedstrijd welke vrij professioneel georganiseerd wordt.

Reglement op http://www.raceworld.be/

Rudy
Borcalor
Karter

Keer terug naar 4-takt